معرفی وبلاگ
این وبلاگ در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس ، و همچنین تجدید پیمان با آرمان های گرانقدر رهبر انقلاب اسلامی فعالیت می نماید.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1518174
تعداد نوشته ها : 3133
تعداد نظرات : 28
Rss
طراح قالب
GraphistThem241

بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند . مقام معظم رهبری (مدظله العالی)


تهدید نرم مجموعه اقداماتی است که باعث دگرگونی هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی شود تهدید نرم نوعی سلطه در ابعاد سه گانه حکوت،اقتصاد و فرهنگ است که از طریق استحاله الگوهای رفتاری در این حوزه ها ایجاد شده و نمادها و الگوهای نظام سلطه جایگزین آن می گردد .
در تهدید نرم کشور مهاجم بدون منازعه و لشکرکشی فیزیکی ، اراده خود را بر یک ملت تحمیل و آن را در ابعاد گوناگون با روش ها ی نرم افزاری اجرا می کند .
تغییرات حاصل از تهدید نرم ،درونی ،آرام ،ذهنی و تدریجی است .
این تهدید همراه با آرامش و خالی از روش های فیزیکی وبا استفاده از ابزارهای تبلیغات ، رسانه احزاب تشکلهای صنفی و قشری و شیوه القای و اقناع انجام می گیرد .
هدف از تهدید نرم تاثیرگذاری بر انتخابها و کنترل فرآیند تصمیم گیری و شیوه اطلاع رسانی و تغییر در نظام ارزشهاست که منجر به استیلای سیاسی،فرهنگی و اقتصادی آنها می شود .(مبارزه با ولایت فقیه،نهضت اصلاح این و ترویج جدایی دین از سیاست )
راهها و عوامل نفوذ فرهنگی دشمن عبارتند از :
١- نفوذ در دانشگاهها و مراکز علمی
٢- انحراف مطبوعات
٣- صدا و سیما
٤- ایجاد خودباختگی فرهنگی
٥- کشف حجاب
٦- سینما تئاتر
٧- جنگ رسانه ای
٨- بازی های رایانه ای
٩- گسترش مواد مخدر
١٠- اعتیادهای مدرن و...

دشمن و موارد دشمن شناسی از سوی غرب علیه انقلاب و ارزشهای اصیل اسلامی در چهار وجه معرفی می شود :

الف) خصم آشکار رویارو با ادوات جنگی آشکار
مقابله و ورود به این صحنه که خصم آشکار و با سلاحی قابل شناسایی وارد میدان شده آسان است و تکلیف جنگ آوران معلوم .تنها آمادگی مقابله ترسیم استراتژی به کارگیری تاکتیک و ادوات است که در کنارصبوری امکان پیروزی را فراهم می سازد به همان سان طی ٨ سال نبرد رویارو با مهاجمین عراقی تجربه شد احتمال بروز خصومتی از این دست همواره وجود دارد . پرواضح است که نمی توان در سرزمین حاصل خیز واقع در منطقه سوق الجیشی حساس آن هم با بازاروسیع ٦٥ میلیونی زندگی کرد اما در انتظار طمع ورزی خصم نبود تاریخ چندهزارساله ایران حاکی از این امر است تا آنجا که میتوان تاریخ چند هزار ساله ایران را تاریخ جنگها نام گذاشت .

ب)خصم آشکار با ادوات جنگی پنهان
گاه خصم آشکار به میدان می آید اما سلاحی پنهان و ناشناخته را در نبرد وارد می کند . در طول همه سالهای نبرد رویارو میدان این جنگ نیز گسترده بود پس از جنگ ١٣٦٨ به بعد گسترده تر و پیچیده تر و آشکارتر شد . درک واقعیت این جنگ برای آنانکه با دیدی بسیط به جهان پیرامونشان می نگرند و واقف به سیاست ماکیاولی و صهیونیستی حاکم بر نظام کشورهای سلطه جو و استعماری و سازمانهای جهانی نیستند، ممکن نیست این جنگ، جنگ سیاست بازان حرفه ای،جنگ میزهای کنفرانس و همایش های بین المللی است جنگ آشکاری که تمامیت یک سرزمین را از مجرای طرح های اقتصادی و سیاسی می بلعد جنگ مردان اتو کشیده و ادکلن زده که سلاح جنگ سرد را درباره کشورهای بزرگی چون ایران موثرتر می دانند .
جنگ استراتژی های دراز مدت جنگ بانکهای جهانی و صندوق بین المللی پول .
جنگ آوران این میدان حریف را چونان موریانه از درون می پوسانند و او را به آنجا می کشند که در عین عقب ماندگی و موریانه زدگی گمان می کند مدرن و پیشرفته است .
چنین نیست که بتوانی اراده کنی به دور از میدان و در امان از حمله خصم زندگی امن،همراه با سربلندی داشته باشی .ممکن است تو با دشمن کاری نداشته باشی اما او با تو کاردارد و همین امر کافی است که علیه تو وارد عمل شود در میانه دو راهی ترک استقلال ترک تمامیت ارضی ، ترک آزادی با آگاهی مقابله کردن ناگریز به انتخابی تا بزرگی و شرف را در چه چیزی بخواهی دریابی .
روزی روچیلد بانکدار معروف یهودی انگلیسی سخنی با این مضمون گفته بود باید تلاش کرد تا کشورها ناگزیر به اخذ وام شوند آن وقت دیگر راه خلاصی نخواهند داشت .
آیا هیچ پرسیده اید چرا سازمانهای جهانی از جمله یونسکو سعی در تحمیل استراتژی توسعه بر کشورهای جهان سومی دارند؟ و حتی برای اجرای این طرحها داوطلب پرداخت وامهای کلان از طریق صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز می شوند ؟
و آیا هیچ از اهداف پنهان بورس های تحصیلی اعطایی کشورهایی چون فرانسه انگلیس و امریکا به دانشجویان کشورهای اسلامی پرسیده ایم ؟
مطالعه در این باره نیازمند بررسی و پژوهش های جدی است و بیگمان امری است ضروری که بدون انجام آن امکان بازپرسی از سازوکار دشمنی در این مرحله وجود ندارد .

ج) خصم پنمهان با ادوات جنگی پنهان
هرچه حضور در میدان جنگ اول سهل و تشخیص موقعیت و عمل خصم ساده است در این جنگ هم چیز سخت می نماید .مردان آزموده جنگ رویارو برای حضور در میدان ناتوانند مگرآن که توانمندی خود را به اثبات رسانده باشند . خصم چونان اشباح می آید و با سلاح نامریی می جنگد . در حالی که همه مرزهایت را با سیم خاردار کنترل کرده اید این میدان دوست ودشمن به سختی شناخته می شوند گاه با دوستان همخانه ای که به حقیقت از اردوگاه خصم اند . بیمارانی که در کنارت بیماری را می پراکنند آلوده ات می سازند و بعد در انتظار می نشینند جنگ در حوزه فرهنگی جنگ رایج امروز است . هیهات که غرب طی همه سالهای گذشته چنان جسم و جان ساکنان سرزمینهای شرقی را آلوده ساخته که دوستان در عین ارادت به کام خصم می نشینند . چراکه جان و دلشان هم نوا با آهنگ خصم به ترنم می آید در این میدان شیفتگان ادب و فرهنگ و علم و دانش گاه بی آنکه بخواهند ریشه های هویت و حیثیت فرهنگی مردم خود را می سوزانند علقه ها را از بین می برند و دلبستگی به فرهنگ مذهبی سنتی و ملی را مبدل می سازند تا جملگی در هوای دستیابی به فرهنگ جهانی و همراه شدن با اعتبارات بین المللی از همه چیز خود بگذرند روشنفکری از دویست سال قبل چونان طاعون به جان ملتها منتشر در سرزمینهای اسلامی و آسیایی افتاد . شاگردان بسیاری را پروراند تا چون اسب تروا از درون دروازه ها را بگشایند .
امضا کنندگان قراردادهای گلستان و ترکمنچای وابستگان لژهای ماسونی ادب آموختگان مکتب مستشرقان مدرسان و مولفانی که با نحوه نگرش ویژه خود به سکولاریزه کردن معرف دینی مشغول شدند .
پژوهندگان دینی که متدلوژی غربی را برای موضوع اندیشی و کندوکاو در متون به کار گرفتند مولوی و حافظ شناسانی که تفسیر خود از عالم و آدم را به حافظ و سعدی و مولانا نسبت دادند و اقوال آنان را دلیل صحت کلام و دریافت خویش فرض کردند پژوهندگانی که با نگرش ماتریالیستی به تفسیر منابع دینی پرداختند و باعث محجوب ماندن حقیقت آثار فرهنگی شدند . بسیاری از این گروه در میان خودما و از خودما هستند نماز برپای می دارند ،حجاب مناسبی هم دارند درباره بزرگان دین و ادب کتاب می نویسند تاریخ ادبیات تالیف می کنند اما در واقع شاگردانی را می پرورند که چونان یک انگلیسی یا آمریکایی به عالم می نگرند همه دریافت خود را از میان فرهنگ غربی اخذ می کنند و جان و دلشان در هوای آن دیار می تپد .

د)خصم پنهان با ادوات جنگی آشکار
در این نوع جنگ خصم پوشیده در جامه زیبا و هنری وارد میدان می شود و بی آنکه دست به سلاح گرم ببرد می جنگد جنگ مهاجمینی که قلم،دوربین،سینماو تئاتر و... همان که طی سالهای اخیر به عنوان تهاجم فرهنگی می شناسیم .
منظور تلاش آگاهانه ای است که به صورت سازمان یافته و به قصد مبارزه و براندازی سعی در ایجاد انحراف تردید بی میلی و نفاق در میان جامعه ای دارد که مطابق خواست او عمل نمی کند چراکه میداند سست کردن قلوب و بازی با نفس جوانان آن سرزمین می توان آنان را ضعیف و خمود کرد و با متمایل ساختن قلبشان بسوی خود آنها را از درون می پوساند .
در این کارزار دشمن با بازی با نمادها و سمبلها، تخم بی اعتمادی می پراکند و همه چیز را به سخره می گیرد خادمان را خائن و خائنان را خادم معرفی می کنند تا زمینه بسط فرهنگ سکولارهای انسان مدارانه را فراهم سازد . در این مرحله خصم همه آرمانهای بلند را مبدل به خواسته های حقیر پست دنیایی می کند جوانان را به تمنیات پست حیوانی مشغول می سازد مدینه غربی را آرمانشهر مطلوب و فاضله معرفی میکند و بالاخره عالم پس از مرگ را در زیر لایه هایی از خاکستر غفلت می پوشاند . اسوه ها و نمونه های کامل شرافت و بزرگی را به سخره می گیرد تا امکان جایگزینی قهرمانان پوشالی سینما و رسانه و... را فراهم آورد . در عصر حاضر روزنامه و سایتها و شبکه های جهانی در زمره بارزترین ابزاری هستند که خصم براحتی از آنها بهره می جوید تا با ایجاد غوغا و اغتشاش بستر دگرگونی اذهان را فراهم نماید.
برای حضور در هریک از میادین مردانی کارآزموده لازم است . جنگ رودررو و سخت مردان نظامی را می طلبد اما در میدان دوم تنها مردان کارآمد و زیرک و بابصیرت می توانند وارد معرکه شوند و نقشی مقتضی را ایفا نمایند.


X