معرفی وبلاگ
این وبلاگ در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس ، و همچنین تجدید پیمان با آرمان های گرانقدر رهبر انقلاب اسلامی فعالیت می نماید.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1519102
تعداد نوشته ها : 3133
تعداد نظرات : 28
Rss
طراح قالب
GraphistThem241
دست هاى پنهان استعمار:
در جنگ ایران و عراق، بیشترین حمایت هاى مالى که به دولت عراق صورت مى گرفت از سوى کشورهاى حواشى خلیج فارس بود. این کشورها با فروش نفت به دست آمده از آب هاى خلیج فارس عراق را پشتیبانى مى کردند.

این کشورها عبارتند از: عربستان سعودى ۹/۳۰ میلیون دلار، کویت ۲/۸ میلیون دلار، امارات متحده عربى ۸ میلیون دلارکه برخى از این حمایت ها رسوایى هایى را نیز به دنبال داشت. به عنوان مثال بانک هاى آتلانتا که یکى از شهرهایى است که بیشترین بانک هاى ایتالیا در آن وجود دارند بیشترین وام را در اختیار مالیات دهندگان امریکایى قراردادند تا آنها نیز بتوانند این وام ها که حدود ۵ میلیارد دلار مى شد را براى خرید تجهیزات نظامى و سلاح هاى شیمایى در اختیار دولت عراق قرار دهند که این وام ها از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ به امریکاییان واگذار مى شد.در آگوست ۱۹۸۹ زمانى که عوامل FBI به شعبه BNL آتلانتا حمله کردند مدیران این شعبه به علت وام هاى غیر قانونى و پنهانى که براى خرید سلاح هاى شیمایى و تجهیزات نظامى براى دولت عراق در اختیار امریکاییان قرار داده بود متهم شد که در این زمان داستان این رسوایى در روزنامه هاى نیویورک تایمز و لس آنجلس تایمز به طور گسترده اى نشر شد و چون این رسوایى گربیان گیر دولتمردان امریکایى نیز بود مجلس امریکا سریعاً به آن رسیدگى کرد.آلن فردمن شرح این رسوایى را در کتاب تار عنکبوت خود مى آورد. در این کتاب از این راز تاریخى که چطور کاخ سفید به صورت غیر قانونى تجهیزات نظامى را براى عراق فراهم مى کند پرده برداشته مى شود.
در اوایل سپتامبر۱۹۸۹ فایننشال تایمز نوشت: اولین اتهام BNL آن است که بدون ضمانت ایالات متحده امریکا وام هایى راهبردى براى خرید سلاح هاى شیمیایى و هسته اى در اختیار امریکاییان قرار داده است. علاوه بر این حمایت ها، یکسرى از شرکت ها و کارخانجاتى که ناوهاى جنگى مى ساختند تحت نظارت دولتمردان امریکایى تعداد زیادى ناو جنگى ساخته و آن را در اختیار دولت عراق قرار مى دادند و در نهایت حدود ۳۵ میلیارد دلار از سوى کشورهاى غربى و بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار از سوى کشورهاى حاشیه خلیج فارس وام در اختیار دولت عراق قرار گرفت.
وفیق سامرایى رییس استخبارات نظامى عراق در زمان جنگ طى مصاحبه اى اعلام کرد:اگر حمایت غرب نبود صدام نمى توانست جنگ علیه ایران را آغاز کند و ادامه دهد. وى نقش ایالات متحده در کمک به صدام را چنین برمى شمارد.
۱- ارایه اطلاعات کامل به عراق در مورد آرایش نظامى نیروهاى ایران
۲- تشویق متحدین خود در اروپا و منطقه و اعطاى کمک مالى به عراق
۳- تحریم ایران و جلوگیرى از دستیابى آن به تسلیحات و تجهیزات مدرن.
همچنین هاوارد تیچر عضو شوراى امنیت ملى امریکا در زمان ریگان معتقد است امریکا براى صدام حسین کارى کرد که تا آن روز براى هیچ یک از متحدین خود نکرد، بود.

زهرا مقصودى
ویژه نامه سروقامتان روزنامه جوان


X