معرفی وبلاگ
این وبلاگ در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس ، و همچنین تجدید پیمان با آرمان های گرانقدر رهبر انقلاب اسلامی فعالیت می نماید.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1523060
تعداد نوشته ها : 3133
تعداد نظرات : 28
Rss
طراح قالب
GraphistThem241
گاهی وقتها که می نشینیم با مسئولینی که در منطقه جنوب هستند طرح ریزی و ‌برنامه ریزی می کنیم، می بینیم آنها از این کوهها، عجیب وحشت دارند خوب نه اینکه تا بحال تو این کوهها نبوده ،‌توی دشت عمل می کردند و الا آنها روحیه شان خیلی در سطح بالا است، خیلی هم خوشحالند که این کوهها را پایین و بالا بروند؛ پس وقتی به ایشان می گوییم این کوه را اینطوری باید بروی بالا و بیائی پائین، می گویند که مثلا دو روز طول می کشد؛
یک حالت اینطوری. این است که ما باید خدا را شکر کنیم؛ برادرانی که الان اینجا هستند برادرانی که از قدیم بودند، خیلی ورزیده تر، آماده تر و خیلی جنگجو ترند . باید رشادت خودشان را ، آن گستاخی خودشان را انشاء الله در عملیات نشان بدهند .
**************

توصیه ای که برای برادران دارم این است که اگر فرماندهان، صحبت می کردند فراموش نکنند. مخصوصا شهید عزیزمان قمی که در جمع برادران گردان امام علی (ع) جلسه ای داشتند، نصیحت بسیار خوبی ایشان در آن جمع کرده بودند این است که برادران فرمانده بایستی نسبت به نیروهای تحت امرشان، مثل پدر به فرزند باشند این را من از برادران تقاضا دارم که رعایت بکنند . هم چنین برادران نسبت به فرماندهان وقتی که می گوئیم نسبت پدر به فرزند، این شوخی نیست، خیلی موضوع مهمی است ببینید وقتی که یک پسر، یک فرزند کاری را انجام می دهد، یک خطائی را انجام می دهد، پدر در مقابلش چه عکس العملهایی انجام می دهد؛ شما باید همانطور باشید. وقتی که یک پسر می نشیند، ناراحتی دارد، مشکلی دارد یا کاری را می خواهد انجام بدهد، می خواهد کار درست یا اشتباهی انجام بدهد، ببینید یک پدر چطوری نسبت به این برخورد می کند، شما هم همانطوری برخورد کنید. این است که این را برادران فرمانده عزیز رعایت بکنند .
**************

حتما برادران پاسدار می دانند که نیروهای طرح دو پنجم که شش ماهش هم الاان نگذشته، در تیپ و لشکرها هنوز عوض نشده اند . ولی در این تیپ باپافشاری برادران و با سرعت کاری که داشتند و با سریع رد کردن اسامی ، اینها عوض شدند .ولی بیست – سی نفرشان ماند. این چندنفر کلی ما را ناراحت کردند و نگذاشتند بچه ها کار خودشان را بکنند . رفته بودند در پرسنلی سر وصدا کرده بودند ، بعد من از این دو سه نفر تهدید کننده را بیرون کشیدم و گفتم چرا این کار را کردید به چه خاطر ؟ این انصاف نیست تو این کار را کردید . با این همه زحمات ، تو خبر داری که تیپهای جنوب و لشگر و اینها هنوز طرح دوپنجم تا حالا کسی عوض نشده . چقدر می گذرد . گفت : قبول دارم اشتباه کردم .
الان الحمد لله وضعمان خوب شده در این رابطه مقید شدیم که واقعا تا آنجایی که توان داریم برسیم . تا آنجایی که توان داریم روی این مسئله حساس شدیم که یک نفر بیش از حد نماند . به حقش ظلم نشود . ما خیلی داریم رعایت می کنیم، ولی می بینیم عده ای اینطوری برخورد می کنند و این را صحیح نمی دانیم . البته در کنارش خب یکسری برخوردهایی دارد ولی ما این برخوردها را نکنیم . سعی کردیم که عاطفی برخورد بکنیم . فعلا بخاطر این زحماتی که بچه ها کشیدند، بخاطر اینکه آن مسائل لوث نشود و وجهه بماند ما هیچی نگفتیم. ولی از برادر انمان می خواهیم زحمات این مسئولیتی که الان در این تیپ هستند را نادیده نگیرند من خودم شاهد هستم که شبانه روز دارند زحمت می کشند، شبانه روز دارند کار می کنند همین گردانها شبانه روز دارند کار می کنند . از عملیات که بر می گردیم مرخصی شان چهار پنج روز است . این زحمات مسئولین را داریم می بینیم ولی عده ای اینطوری بخواهند قضاوت بکنند این واقعا بی انصافی است
**************

در این چند روز اخیر حوادث بسیار بد و زشتی پیش آمده که یکی اش همین بی توجهی عده ای از برادران هست که هم تیپ را داغدار می کنند و هم جمهوری اسلامی را هم خانواده های خود را داغدار می کنند و هم خودشان را به بدبختی می کشند . اتفاق افتادن دو سه مورد بود در گردان حضرت رسول و غیره . ببینید در یک محیط مقدس و که این طوری بچه ها دارند ایثار می کنند، بعد شما بیایید بی توجهی بکنید ،‌بی نظمی بکنید و چند تن را اینطوری به شهادت برسانید . این ها باعث تاسف است
**************

ما این جبهه های خودمان را آنقدر با ارزش می دانیم آنقدر این مکانها را آرام و رشد پذیر می دانیم که اگر این جنگ به سالهای سال طول بکشد مشخص است که این جوانها ایستاده اند .
**************

واقعا این را بارها یاد آوری کردم و باز هم می کنم که شوخی نباید بکنند، بچه های اطلاعات عملیات باید وجهه شان حفظ بشود . بایستی واقعا بروند در این مسائل کلاسی و رفتاری که گذاشته می شود، مخصوصا کلاسهای عقیدتی باید بیشتر کار بکنید چون که نیروهای ماندگار هستید و نیروهائی هستید که الان واقعا ماندید در توی اطلاعات عملیات ، و آن برادرمان حشمت که تشریف دارند من دیدم که در عملیات ایشان واقعا فداکاری می کردند، می دیدم چقدر زحمت می کشید و خیلی هوشیار بود و خوب هم کار کرد . و بچه ها را برای چند دفعه رفتند و آوردند . خیلی کار کردند .
**************

ما نمی توانیم از هم اسم ببریم، ولی من دیدم ایشان واقعا خیلی کار کردند . برادری که می گویم نیروی بسیج است ، جا دارد که در سپاه هم بماند چون خیلی ارزش دارد . من دیگر صحبتی ندارم. در رابطه با جانشین واحد هم، برادر اصغر زاده معرفی می شوند؛ ایشان کار می کند تا ببینیم بعد چه خواهد شد . برادر محراب هم که به عنوان مسئول مافوق ما هستند. تجربه زیادی دارند قصد داریم در واحد اطلاعات عملیات و طرح عملیات یک مقدار جابجایی بکنیم، امروز به طور کامل نشد بعد از اینکه برادر حامد و مجید ایافت از مکه بیایند انشاء الله جابجایی به طور کامل انجام بگیرد. همه ی برادران انشاء الله، سازمان خودشان را و برنامه ای که برایشان خواهند گذاشت را رعایت بکنند.
عده ای از برادران پاسدار مشمول ما، باتوجه به اینکه ماموریت آنها را تمدید کردیم، آمادگی خودشان را اعلام کردند که این باعث خوشحالی ما بود، باعث خوشحالی مسئولین بالا هم بود که این روحیه را در برادران دیدند. این روحیه ها، پیروزیهای بسیار زیادی را خواهد داشت و امیدواریم بنده و سایر مسئولانی که در این تشکیلات هستند، درس بگیریم .
**************

مسئولین ما در تیپ و در گردانها باید خیلی هوشیار باشند، حفظ بکنند جان نیروهای با ارزش ما را در کردستان. ما باید خودمان را ورزیده تر بدانیم؛ ورزیده هستیم، هوشیار هم هستیم باید خودمان را چی؟ خیلی بالاتر بدانیم .
**************

اگر ما بیائیم خودمان را ضعیف نشان بدهیم و بگوئیم حالا اینطوری شد دیگه یک ضربه خوردیم توی یک کمین؛ یا مثلا یکسری پیش خودشان اینها را بخواهند مطرح بکنند و گوش به شایعات بدهند ، بد است. این خیلی برایمان مهم است، از ضرباتی که در کمین ها جاهای دیگر می خوریم، خیلی بران تر و بدتر است .
**************

بعضی از برادرها وقتی می آیند وارد منطقه کردستان می شوند، وارد جنگ می شوند و راهپیمائی هایشان را می روند، برایشان شوق دارد ولی وقتی که می خواهند در منطقه یک چیزی بگویند که مثلا کردستان برف دارد، ‌کوه صعب العبور دارد ،‌شیار دارد،برایشان سخت است. دیدید که برادران منطقه نه و منطقه هشت در سرمایش هم شرکت کردند، در غیر سرمایش هم شرکت کردند اصلا هیچ برایشان مهم نبود پس باید برادران رویش مصمم باشند و خودشان را با اراده بدانند. اراده خیلی مهم است .
**************

برادران رزمنده در جبهه باید خیلی هوشیار باشند. ما از این چیزها خیلی دیدیم، از همان اول که وارد تیپ شدیم، شایعات و مسائل اینطوری بوده، برادران باید خیلی مواظب باشند. کار خودشان را بکنند، ببینند که برای چی آمدند؟ انگیزه شان از آمدن به کردستان چی بوده؟ بنشینند خودشان شخصا فکر کنند، نگاه کنند که یک نفر دیپلمه است، یک نفر مثلا فوق لیسانس است، می آید یک چیزی را تعریف می کند و یکسری مسائل را خورد می کند، این را باید خود برادرها بنشینند، فکر کنند. هر چند که سواد نداشته باشند، فکر کنند، ببینند چی شده است؟ خداوند به تو فکر داده، هوش داده، عقل را داده که فکر کنی. ببین الان در کجا هستی و چرا داری می جنگی.
**************

X