معرفی وبلاگ
این وبلاگ در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس ، و همچنین تجدید پیمان با آرمان های گرانقدر رهبر انقلاب اسلامی فعالیت می نماید.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1519450
تعداد نوشته ها : 3133
تعداد نظرات : 28
Rss
طراح قالب
GraphistThem241

درون مایه ی داستان«آن سوی مه»، جنگ، ایثار، از خود گذشتگی رزمندگان و مشکلات و مصایبی است که در رویارویی با جنگ پیش می آید. رزمندگانی که در طول دفاع مقدس، جان برکف بر دشمن تاختند و صادقانه، در این راه، از جان و مال خود گذشتند. آنان حتی درپشت جبهه نیز درگیر مصایب و ناملایمات جنگ هستند.
درون مایه ی « بمباران» نیز جنگ است. جنگی که به توصیف حال و هوای شهرهای جنگ زده و آشفتگی ها و گرفتاری هایی می پردازد که در نتیجه ی هجوم حملات هوایی دشمن دامنگیر مردم شده است و به ترسیم رنج ها و وحشت های مردم عادی در قبال جنگ شهر ها می پردازد و از طرفی هم به افکار و عقاید افراد ضد انقلاب و خودخواه و دنیادوست اشاره می کند که هیچ سنخیتی با مردم مقاوم و باایمان در برابر هجوم دشمن ندارند، بلکه جنگ و دفاع مقدس را نکوهش می کنند و به شعارهای انقلابی و حماسی مردم ریشخند می زنند و از مرگ هراسان می باشند.
درون مایه ی « بابابزرگ خوب من» در حاشیه ی جنگ است که به بررسی اوضاع و مسایل خانواده ای می پردازد که یکی از برادران خانواده معتاد می باشد و در رابطه با مواد مخدر اعدام می شود، برادر دیگر داوطلبانه به جبهه می رود و به شهادت می رسد.
درون مایه ی داستان«موش» هم درحاشیه ی جنگ است که به بیان واقعیت های اجتماعی در کنار جنگ می پردازد. مغازه داری محتکر، ریاکار و متظاهر که علاقه به انقلاب و مردم ندارد در برخورد با مراسم ختم شهیدی احساس وظیفه ایمانی و ملی ندارد که با مردم دیگر همراه شود. برای ظاهر سازی عکس شهید را می آورد و درقسمتی از مغازه اش که دودزده و سیاه شده است می چسباند و بعد تلفنی، مشغول انجام معامله ای می شود تا کالا و اجناس بیشتر را خرید و فروش و حتی احتکار نماید.
منبع:
عابدی/داریوش/مجموعه داستان«آن سوی مه»/ص43


X