معرفی وبلاگ
این وبلاگ در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس ، و همچنین تجدید پیمان با آرمان های گرانقدر رهبر انقلاب اسلامی فعالیت می نماید.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1519106
تعداد نوشته ها : 3133
تعداد نظرات : 28
Rss
طراح قالب
GraphistThem241

تشدید تشنج در روابط ایران و عراق
زبان اصلی: عربی
شماره:00006
منبع:عراق/ السفیر
‌١٧/١/١٣٥٨- ‌٦.4.1980
مترجم: نعمت‌الله سلیمانخواه

خبرگزاری عراق اعلام کرد در پرتاب بمب به سوی [تشییع جنازه] اجساد دو قربانی از جمله یک زن - در جریان انفجار روز سه‌شنبه - یک دانش‌آموز عراقی به قتل رسیده و شمار دیگری از دانش‌آموزان نیز مجروح شدند.

خبرگزاری عراق یک مرد ایرانی‌الاصل را عامل این بمب‌گذاری اعلام کرده بود. در جریان این انفجار طارق عزیز و شماری از دانش‌آموزان مجروح شدند.

انفجار مذکور، امروز در نزدیکی یک مدرسه ایرانی در محله اصلی " الوزیریه" در پایتخت عراق رخ داد. خبرگزاری عراق گفت:" در پی این حادثه دانش‌آموزان، مدرسه ایرانی و بسیاری از منازل ایرانیان واقع در این منطقه را محاصره کردند."

این خبرگزاری افزود: افراد امنیتی دانش‌آموزان را متوقف کرده و محاصره را پایان دادند.

خبرگزاری عراق گفت حکمت ابراهیم عضو فرماندهی منطقه‌ای حزب بعث طی سخنانی تلاش‌های هدایت شده از سوی مقامات ایران - تلاش مزدوران بیگانه بر ای جلوگیری از فرو ریختن رژیم در حال فروپاشی خود - را محکوم کرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری عراق گفت مقامات ایرانی یکی از دیپلمات‌های عراقی شاغل در سفارت عراق را در تهران بازداشت کرده و به عنوان یک عنصر نامطلوب خواستار اخراج وی شدند.

در ابوظبی، یاسرعرفات رییس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین آمادگی خود را برای میانجیگری جهت بهبود در روابط بین ایران و عراق اعلام کرد.

X