معرفی وبلاگ
این وبلاگ در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس ، و همچنین تجدید پیمان با آرمان های گرانقدر رهبر انقلاب اسلامی فعالیت می نماید.
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1516842
تعداد نوشته ها : 3133
تعداد نظرات : 28
Rss
طراح قالب
GraphistThem241

در جنگ‎های داخلی اسپانیا ژنرال فرانکو دیکتاتور، در چهار محور به سمت مرکز شهر حرکت کرد و به موازات این چهار ستون نظامی، ستون دیگری، تحت عنوان ستون پنجم برای انجام مأموریت‎های تخریب، جاسوسی، ترور ـ انفجار و ... به داخل شهر روانه کرد. این اصطلاح بعدها به عنوان نیروهای نفوذی بیگانه در خاک خودی اطلاق گردید.
ستون پنجم دشمن در طول جنگ تحمیلی به مزدوران خود فروخته و احزاب و گروهک‎های چپ و راست التقاطی و انحرافی داخلی که به عنوان نیروهای نفوذی دشمن عمل می‎کردند و در تخریب روحیه مردم و رزمندگان اسلام نقش اساسی را داشتند، اطلاق می‎شد. نمونه بارز ستون پنجم دشمن گروه‎های سیاسی محارب جمهوری اسلامی ایران از جمله سازمان منافقین خلق ـ دمکرات، کومله و سلطنت طلب‎ها بودند.
این گروهک‎ها علاوه بر جمع آوری اطلاعات به نفع دشمن مبادرت به اقدامات نظامی در کردستان و کرمانشاه می‎کردند از جمله، حمله گسترده آن‎ها در عملیات مرصاد بود که با شکست مفتضحانه‎ای رو به رو شدند.
علاوه بر این گروه‎های الحادی اقدام به ترور فرماندهان و مسئولین جنگ نموده و ضمن نفوذ در مراکز نظامی سعی در جاسوسی برای دشمن می‎نمودند مردم ایران به تمامی آن‎ها در طول دفاع مقدس از آن‎ها با عنوان خائن یاد می‎کردند. هر چند که با حضور هوشیارانه مردم و رزمندگان اسلام نتوانستند کار چندانی پیش ببرند.


دسته ها : سایر مقالات
1389/6/26
X